10. juli 2017

Valkede olmerdugs-stribede puder

Da jeg var i "Isager-land" forrige weekend, kunne jeg ikke undgå at blive inspireret til strikkede puder..... Der var ikke én stol i butikken, caféen, undervisningslokaler, opholdsrum osv, hvor der ikke lå stribede, strikkede puder. Jeg talte dem ikke, men der var mange.
Hjemme igen fandt jeg min gamle opskrift på Olmerdugs-stribede puder. Jeg strikkede dem i brun og natur sidst i 70'erne.
Jeg har strikket dem på maskinen og lavet lidt om på opskriften, fordi de skulle valkes.
Garnet er Supersoft fra lageret.
Strikkeprøven fik én gang finvask på 40 grader, men puderne skulle faktisk vaskes 2 gange for at opnå samme fasthed?????

2 kommentarer:

  1. Trevliga kuddar. Vad är Olmerdug?

    SvarSlet
  2. Hej Hvor finder jeg opskriften på puderne

    SvarSlet