13. marts 2012

Jakke med hæklet bærestykke


Så blev mine lapper færdig…….
Opskriften er fra Dale, som har været i et strikkehæfte fra Hendes Verden nr. 2-2012.
Det koksgrå garn er Rasmillas Yndlingsgarn og alle farverne er Rasmillas Luxusgarn.
Jeg har ikke mange ændringer, men har dog strikket nederdelen rundt og klippet op. Ærmerne skulle have haft en række hæklede firkanter forneden, men da jeg ikke er så høj og "langarmet" nøjedes jeg med en hæklet kant.
Den har været ret sjov at lave ;o)
Posted by Picasa

14 kommentarer:

  1. Den er blev meget, meget pæn, din jakke. Tillykke med den.

    SvarSlet
  2. Hejsa hvor er den blevet flot og lige i de farver jeg ønsker!
    Kan/vil du give oplysninger om hvad din ca pris har været (lerke er ca 800) og garnforbruget? Hvis jeg vælgerr rasmilla, jeg har kun læst godt om det og overvejer at prøve. På forhånd tak og tillykke med den flotte bluse Lisbeth

    SvarSlet
  3. Den er bare så fin , jeg er sikker på den bliver en af dine ynglings :-)

    SvarSlet
  4. Den er bare rigtig flot !
    hilsen Mona

    SvarSlet
  5. hold da helt ...hvor er den flot ...
    kh♥

    SvarSlet
  6. Superflot jakke, en god kombination med strik og hækling:)

    SvarSlet
  7. Det er en rigtig flot forårsjakke i skønne farver.
    Jeg syntes det er pænt der kun er en hæklet kant forneden og på ærmer frem for lapper - god ide´til variation

    SvarSlet
  8. Sikken et kæmpearbejde - mon du syede eller hæklede lapperne sammen?

    Den er virkelig blevet flot og holder forhåbentlig i mange år - det store arbejde taget i betragtning :-)

    SvarSlet
  9. Hej Birgitte. Hmmm... den er altså flot. Jeg tror jeg vil prøve - har købt Baby Alpakke i flere farver. Hvis opskriften har været i hendes Verden er den jo offentlig tilgængelig. Kan du hjælpe mig med den?
    KH Dorit

    SvarSlet
  10. Til Lisbeth: jeg har vist brugt ca. 350g koks yndlingsgarn. Trøjen vejer ialt 550g.
    Til Strikkeheksen: jeg har hæklet firkanterne sammen i hjørnerne med et enkelt kædesting. Jeg gjorde det til sidst med dem allesammen, da jeg ikke helt havde overblik over, hvor meget garn, jeg havde i de forskellige farver.
    Til Dorit: du hører fra mig ;o)

    SvarSlet
  11. Hej Birgitte hvor er den da bare bedårende :-) jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde opskriften, jeg ville være dig evig taknemlig hvis du kunne hjælpe med opskriften, evt. et link til hvor jeg kunne finde den:-)
    På forhånd tak.

    Vh Helle - hellen_sraa@live.dk

    SvarSlet
  12. den er så fantastisk flot... kunne rigtig godt tænke mig at lave sådan en selv, men kan bare ikke finde opskriften nogen steder... kan jeg evt. købe den af dig? Skriv gerne til mig på. ninapoulsen@live.dk

    SvarSlet
  13. Den er simpelthen så fin. Kan jeg købe opskriften af dig. Skriv evt til mig på Lone.greenfield@hotmail.com

    SvarSlet