1. oktober 2011

'Grønlandsk' anorak


Syet i babyfløjl og lommen i alm. fløjl efter et Onion anorakmønster. Dog har jeg lavet krave istedet for hætte, og længden er som en kort kjole.
Lommen har facon som en ulo = grønlandsk kvindekniv, og jeg har broderet en lille ulo på kraven.
I en tøjforretning i Nuuk havde de sådan en tilsvarende anorak, og jeg var helt syg med den. Det eneste problem var, at den var blå, og jeg går nærmest aldrig i blåt. Jeg fik oven i købet telefonnummeret på den pige, der syede dem, men kunne ikke på daværende tidspunkt få en anden farve.
Nu har jeg så prøvet at rekonstruere og er ganske godt tilfreds.
For mig er den meget grønlandsk uden jeg ligner en, der lige er kommet hjem deroppefra!!!!!!!!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Den ser fantastisk ud! Tænk, jeg sidder og syr i samme mønster. Med egne modifikationer. Den bliver meget anderledes end din. Sjovt at man kan få så forskellige udtryk ud af samme mønster.
    Jeg bliver først færdig med den om et par dage, men så kan du se den på min blog: mit-stuff.blogspot.com
    Knus Elsebeth

    SvarSlet
  2. Hvor er den FLOT....og superfræk med de stribede manchetter. Det var vist godt, at den blev syet op i lilla til dig - den anden ville aldrig være blevet helt din, tror jeg. Flot, flot arbejde og tillykke med den.

    SvarSlet
  3. Den er virkelig flot! Godt arbejde.

    SvarSlet
  4. Misundelse er en grim, grim ting ;-)) Den er kanonflot !!

    SvarSlet
  5. Den er utrolig flot og jeg er svært misundelig :-)

    SvarSlet