12. oktober 2009

Strikkemaskinekursus på Thurø

 
 
 
Hos Ulla i Masken. Det var bare godt, og jeg lærte en masse.
Den lilla bluse havde jeg strikket før, men ikke med det rigtige mønster (det kunne jeg ikke finde ud af at kode ind) og mine indtagninger til hals var mildelst talt forfærdelige (specielt på vrangsiden). Så jeg lærte noget om indkodning af mønstre og hvilende masker i mønsterstrik.
Ved tørklædet fik jeg gang i ribapparatet og lærte, at det ikke er spor besværligt at tage af og på!!!! Desuden fik jeg lært at bruge farveskifteren. Det er dog smart, og jeg er sikker på, jeg ikke kan leve uden en farveskifter til hovedapparatet også :)
Materialerne til trøjen er 2 tråde Merino og 1 tråd hør. Tørklædet er strikket i 1 tråd Merino.
Et knaldgodt kursus, og jeg regner med at gentage succesen til foråret.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. endnu en gang finder jeg flere nye indlæg med smukke, elegante projekter fra din hånd. og sikke produktivitet! jeg böjer mig i stövet.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Det er så dejligt når man virkelig får noget ud af et kursus !

    SvarSlet