Opskrift og garn er fra Garniture.
30. oktober 2014
Damehue med bladsnoninger
Opskrift og garn (Lamauld) er fra Strikkebogen. Dog har jeg lavet den en halv mønsterrapport kortere, fordi jeg skulle have "pelsen" på.
28. oktober 2014
Bluse i Lama Uld og Noro
Modellen hedder Rikke og er strikket i Lama Uld fra Strikkebogen og Noro Flower Bed. Opskriften er fra Lotte Kjær.
Opskrift og garn er købt hos Lotte Kjær, da jeg var på Fanø.
21. oktober 2014
Pletskud den 2.
Den første jeg strikkede, har jeg faktisk brugt en del her i eftersommeren, så der måtte en til i lidt mere vinterlig farve.
Den sidder godt og er dejlig at have på.
Jeg har denne gang strikket den i bomuld/uld (den sorte) fra Garnudsalg, og den lilla er geilsk bomuld/uld fra Garniture.
Opskriften er Pletskud fra Bente Geil.
11. oktober 2014
"Velfærdsmodel"
Fra Bente Geil og strikket i den geilske uld/bomuld i tre lilla farver. Og den er allerede et hit ;-)
Garn og opskrift er selvfølgelig fra Garniture.
6. oktober 2014
3. oktober 2014
Laneway den 2.
Og denne gang en vinterudgave strikket i 1 tråd Blackhill Højlandsuld og 1 tråd Pacalina fra Garnudsalg.
Opskriften er købt på Ravelry.
Opskriften er købt på Ravelry.
Jeg besøgte Garnudsalg i august og købte garn til blandt andet denne kjole. Jeg købte 200g af den grå??? og kunne vel egentlig have sagt mig selv, at det var for lidt.....
Jeg manglede ærmerne, da jeg ringede derop. Farven var udsolgt, så der var en venlig sjæl der gennemgik hele butikken og fandt 70g fordelt på 3 nøgler. De blev sendt til mig uden beregning :-)
Det er service.
22. september 2014
Raglangenser
Strikket i Skappelgarn Suri, som er et blødt, let og lækkert Baby Alpakka.
Garn og opskrift er fra Garniture.
16. september 2014
"Geisha Knit"
En vest/top fra Designette strikket i råsilke. Opskriften er fra hæftet: "Bog 1".
Bogen og garnet købte jeg i sommer i Uldstedet, da jeg var på Københavnertur.
15. september 2014
14. september 2014
Kjole med lommer
24. august 2014
Sort Sol nr. 2
Strikket som mit første "Sort Sol", men med anden farve kant, og det blev vel modtaget :-)
Garnet er dels Supersoft og dels uld fra Marianne Østergaard, hvorfra opskriften også stammer.
17. august 2014
12. august 2014
Sofapude
Betrækket er strikket i uld/bomuld fra Garnudsalg og skulle passe til plaiden.
Mønstret er lavet i DesignaKnit og strikket på maskinen.
Garnkvaliteten er god til puder, da man får "uld-looket", men ingen krads, når kinden rammer puden!!!
10. august 2014
Art News
Eller Avistrøjen, som jeg kaldte den for mange år siden, da jeg strikkede den første gang.
Blusen eksisterer ikke mere, og opskriften kan jeg ikke finde, så da jeg ikke kunne leve uden en ny, købte jeg et kit hos Marianne Østergaard.
Jeg købte til en sort, men kom så til at se den lilla (dyb lilla) supersoft, jeg havde.
Så defor blev den pludselig råhvid med lilla skrift.
Blusen eksisterer ikke mere, og opskriften kan jeg ikke finde, så da jeg ikke kunne leve uden en ny, købte jeg et kit hos Marianne Østergaard.
Jeg købte til en sort, men kom så til at se den lilla (dyb lilla) supersoft, jeg havde.
Så defor blev den pludselig råhvid med lilla skrift.
Jeg har lagt mønstret ind i DesignaKnit og strikket på maskinen. Kanterne har jeg ændret, og alle "farverne" er maskesting i hånden.
Garnet er overvejende supersoft fra Garnpusher.
Det er ren nostalgi........
26. juli 2014
Kjole/Laneway
Laneway af Veera Välimäki strikket i Rustic Nature (silke og bomuld) fra Karen Noe, og striberne og lommerne er strikket i Noro's Stained Glass, som jeg købte på en Messe for længe siden.
Jeg har fulgt opskriften bortset fra, at jeg har lavet ærmet kortere.
Den er intet mindre end fantastisk, og der kommer helt sikkert en vintermodel også.
Jeg har fulgt opskriften bortset fra, at jeg har lavet ærmet kortere.
Den er intet mindre end fantastisk, og der kommer helt sikkert en vintermodel også.
Abonner på:
Opslag (Atom)





